Тиждень з основ безпеки життєдіяльності в Герцаївському ЗДО
На виконання наказу Герцаївського ЗДО «Теремок» від 87–од від 02.11.2021р. «Про проведення Тижня знань з основ безпеки дитини» та з метою популяризації правил безпечної поведінки дітей в оточуючому середовищі педагогами Герцаївського ЗДО «Теремок» було проведено Тиждень безпеки життєдіяльності.
Готуючись до Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності та під час його проведення педагогічний колектив працював за двома напрямками:
– створення максимально безпечних умов перебування дітей в оточуючому середовищі (вдома, на вулиці);
– усвідомлення дитиною цінності власного здоров’я та життя.
Плануючи проведення Тижня безпеки життєдіяльності колектив ставив перед собою мету:
– поліпшення якості освітньої роботи з дітьми щодо питань особистої безпеки та захисту життя;
– пропаганда здорового та безпечного способу життя серед дітей та батьків;
– удосконалення теоретичних знань та практичних навичок працівників закладу;
– вироблення у дітей дошкільного віку вмінь та навичок щодо захисту свого здоров’я під час надзвичайних ситуацій.
Керівником закладу Чахлеу А.К. було видано наказ «Про проведення Тижня безпеки життєдіяльності», вихователем-методистом Чолан А.М. складено заходи по проведенню Тижня безпеки життєдіяльності з дітьми усіх вікових груп.
Були заплановані тематичні дні «Природа друг, коли ти її добре знаєш», «Про вогонь нам треба знати: з ним не можна жартувати! », «Безпечна поведінка на вулицях та дорогах», «Сигнал «Увага всім» (надзвичайна екологічна ситуація, об’єкти та предмети підвищеної небезпеки, Чорнобильська катастрофа, практичні дії під час сигналу)»? «Здорова дитина – щаслива родина (я і незнайомець, безпека в побуті, небезпечний вірус)». Базуючись на загальних заходах, вихователі складали календарні плани. При потребі вони одержували індивідуальні консультації. План наповнився конкретним змістом освітньої роботи з дітьми.
Протягом тижня вихователем-методистом Чолан А.М., завідувачем господарства Георгійчук О.Ф.:
– перевірено наявність усіх документів системи цивільного захисту в закладі дошкільної освіти;
– перевірено журнали проведення інструктажів з охорони праці та безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки;
– перевірено стан електричного, опалювального обладнання, приміщень та території, стан пожежних щитів та пожежного обладнання;
– перевірено стан дитячих ігрових та спортивного майданчиків;
– перевірено наявність інструкцій, пам’яток з питань безпеки життєдіяльності і правил надання першої допомоги постраждалим від нещасних випадків;
– перевірено стан і забезпеченість медичного обладнання;
– підготовлено консультацію для педагогів «Завдання, організація та проведення «Тижня безпеки життєдіяльності».
Вихователями всіх вікових груп:
– поповнено інформаційні папки «Безпека дитини» в кожній групі;
– підготовлено матеріали та виготовлено папки-пересувки «Безпека дорожнього руху», «Правила пожежної безпеки», «Небезпека в побуті», «Бережемо життя і здоров’я дітей», «Особиста безпека дитини».
Протягом Тижня безпеки життєдіяльності з дітьми усіх вікових груп була проведена відповідна освітня робота:
- заняття з ОБЖД з дітьми «Добрий друг наш Світлофор», «Безпека дорожнього руху», «Де живуть вітаміни», «Сірники – не іграшка»;
– бесіди з батьками через соціальні мережі viber та індивідуально «Правила безпеки вдома», «Допоможемо Незнайку перейти вулицю», «Дітям про особисту гігієну, гігієну рук», «Небезпека вдома», «Безпечні прогулянки», «Обережно! Сірники – не іграшка», «Небезпека на природі», «Небезпечні комахи», «Незнайомцям двері не відчиняй», «Що таке епідемія. Коронавірус», «Як ми їдемо потягом», «Професія «Пожежник»», «Електричні прилади», «Правила безпечної поведінки з тваринами»;
– дидактичні ігри «Дорога не для забави», «Що потрібно при пожежі?», «Пожежний щит», «Вогонь – друг, вогонь – ворог», «Небезпечні іграшки», «Що шкідливо для здоров’я?», «Безпечно – небезпечно», «Корисна та шкідлива їжа», «Дитина і незнайомець» (моделювання ситуацій), «Підкажи та допоможи казковим героям», «Можна-не можна», «Набери номер», «Що я візьму в похід», «Їстівне – неїстівне», «Яка рослина?», «Світлофор», «Оціни вчинок», «Так чи ні?», «Який це предмет?»;
– перегляд пізнавальних відео для дітей «Безпека дитини у побуті», «Безпечні ігри та іграшки» (безпека вдома), «Лимончик і Мікроб, або навіщо мити руки» (аудіо казка), «Фіксик-вогнегасник», «Безпечні та небезпечні речі для малечі», «Дорожня безпека, допитливим малятам про дорожні знаки», «Безпека дитини у побуті», «Безпека на дорозі», «Протипожежна безпека», «Небезпечні ситуації» (уроки тітоньки Сови), «Навіщо чистити зуби?», «Корисні підказки. Як почути своє тіло?», «Дорожня безпека», перегляд відеоігор «Вогонь – добрий, вогонь – злий» (youtube), відеорубрика з батьками та дітьми «Безпека на воді. Фокс і Трот» (обговорення з дітьми правил поведінки на воді); перегляд повчальних мультфільмів «Сірники – не іграшка, вогонь – не забава», «Протипожежна безпека», «Корисні підказки. Вперед, вогнеборці!», «Мудрі казки. Приборкувач вогню», «Уроки обережності – побутові прилади (уроки тітоньки Сови), «Безпека на природі», «Пригоди лісових друзів – охорона природи», «Корисні підказки. Стоп, застуда», «Корисні підказки. Безпечний двір», «Актуальний мультик для дітей: як уберегти себе та дім від мікробів», «Фокс і Трот поспішають на допомогу. Пожежа в квартирі», «Сам удома», «Незнайомці», «Безпечний двір»;
– розучування та обговорення віршів за мнемотаблицею «Пішохідний перехід», «Сміливий пожежник», «Світлофор», «Це важливо», «Вмій природу любити», «Небезпечне вогнище», бесіди за віршами І. Січовик «Сірники», С.Маршака «М’яч», обговорення казок Т. Коломієць «Козенята і вогонь», К. Чуковського «Мойдодир», С. Маршака «Кицькин дім», «Казка про неслухняне мишеня», Ш. Перро «Хлопчик Мізинчик», Н. Красоткіної «Квітка вогню», українських народних казок «Колобок», «Червона шапочка», «Вовк і семеро козенят», «Котик і півник», «Івасик Телесик»;
– моделювання ситуацій «Правила поведінки в небезпечних ситуацій»;
– продуктивні види діяльності (ліплення, аплікація, малювання) на відповідну тематику: ліплення «Вогнегасник», малювання пожежної машина» (нетрадиційні техніки), ліплення, аплікація, малювання: «Овочі та фрукти – гарні для здоров’я продукти», малювання «Вітамінки для Катрусі», аплікація «Пожежна машина з геометричних фігур», рельєфне ліплення «Світлофорчик Моргайко», сюжетне малювання «Безпека малюка», малювання «Пожежна машина».
Робота з батьками проводилась відповідно до плану проведення Тижня безпеки дитини:
– проведено консультації, бесіди, розміщено інформацію для батьків в соціальних мережах viber «Профілактика дитячого травматизму вдома», «Особиста безпека дитини», «Безпека дітей у наших руках», «Діти та гаджети», «Що робити, коли дитину вкусила комаха: бджола, оса, комар, ґедзь», «Дотримуйтесь правил дорожнього руху», «Як правильно переходити вулицю», «Безпека дитини в побуті», «Ігри на прогулянці – на річці, на дачі, на природі, на пікніку», «Користь та небезпека від води», «Безпека дитини влітку», «Правила безпечної поведінки з тваринами», «Пам’ятка безпечної поведінки вдома та на вулиці», «Правила безпеки вдома для дітей», «Діти і вогонь», «Зроби життя безпечним для дітей», «Причини виникнення пожежі»;
– розміщено пам’ятки для батьків «Попередження дорожньо-транспортного травматизму», «Безпека дитини», «Протипожежна безпека малюка», «Правила поведінки під час пожежі», «Профілактика інфекційних та кишкових захворювань», «Небезпечні речі для малечі», «Правила під час карантину, про які не слід забувати», «Попередження пожежі від дитячих пустощів з вогнем», «Небезпечне в природі», «Як допомогти, коли помітили кліща», «Про отруйні рослини», «Небезпечні комахи».
Всі заходи, які були заплановані протягом Тижня безпеки життєдіяльності– вчасно проведені. Діти добре засвоїли норми та правила безпеки, адже знання подавалися в цікавій ігровій формі.
Завдання дорослих — педагогів і батьків — не залякувати дітей, а, користуючись їх природною допитливістю, навчити правил поведінки, не забороняти або приховувати небезпечні предмети і речі, а в ґрунтовній, цікавій, пояснювальній роботі вчити правильно користуватися ними. Потрібно спрямовувати свою роботу на формування свідомої обачності у малят, навичок орієнтування та швидкого реагування на надзвичайні ситуації.